Multikultur

Multikultur

Bea, Pernilla och Myra. Två koreanskor och en filippinska som representanter för Sverige! Dessutom hade vi med Alison från Irland!

Lunch i Bryssel

Lunch i Bryssel

Delar av svenska truppen.

Autoworld museum och Myra i galadress

Autoworld museum och Myra i galadress

Myra var snyggare än bilarna!

Mr Ye med dotter och vi

Mr Ye med dotter och vi

Ett väldigt trevligt par från Shanghai som vill köpa mahogny från Filippinerna.

Myra och Mr Hattali

Myra och Mr Hattali

Livet kan vara spännande, familjeflickan från Escalante sitter helt plötsligt i Bryssel och förhandlar med en affärsman från Madagaskar! 

En pinay i Bryssel.

I början av juni åkte Myra och jag till Bryssel med Trading Link, ett EU-projekt som bl a Sundsvalls Kommun bedriver. Vi hade bokade möten med företagare från Kanada, Belgien, Frankrike, Wales och Madagaskar. Totalt var det 830 delegater från hela världen inklusive Burkina Faso!

Organisationen på plats, Futurallia 2005, hade en del brister men trots detta var våra möten mycket intressanta. Myra var bokad som medföljande delegat, dvs hon skulle vara med mig på mina möten. Det visade sig dock att hon hade två "egna" möten som kolliderade med mina möten! När vi stod på perrongen i Bryssel för att åka till mässhallen upptäckte vi fadäsen och hon fick en halv timme på sig att förbereda sig på att sälja Virgin Coconut Oil till en affärsman från Madagarskar. Myra är en tuff tjej så hon fixade mötet utan att Mr Hattali fattade att hon bara var "standin" för mig! Jag träffade den sympatiske Mr Hattali senare och vi diskuterade vidare.

En av kvällarna var det stor galamiddag i Autoworld museum. Kolla in bilderna!


hits